Arhiv tekstova Arhiv tekstova

Slučajno ispunjenje

Pazi što želiš, jer će ti se možda ispuniti se polako pretvara u pazi što želiš, sigurno se ostvaruje. Na nedavnom popisu želja mi je bila želja da idem sama na putovanje, kao i želja da sa mamom otputujem negdje. E sad, da budem iskrena, nije se dogodilo baš tako ali se dogodilo i tako. Prilično je čudno što sam išla sama na more, a i nisam baš tako. Čudno i gotovo nemoguće. Dalje je čudno i da sam išla s mamom na putovanje, a baš i nisam. Međutim, to je bio slučaj.
Istru dugo nisam vidjela, i kada su moji izjavili da će ići u Umag kod familije, odmah su mi silne kombinacije počele letjeti glavom. U Umagu nisam bila sigurno desetak godina i prilično mi je počeo nedostajati. I Umag i cijela Istra. Jedino što sam morala ispoštovati su bili datumi za veslanje i Neretvu i do tada sam imala desetak dana. Znači, imala sam vremena otići u Istru.

Umag je gdje je nekad bio

Ne znam jeste li nekad toliko voljeli plažu da ste joj se uvijek vraćali. Ja i moja obitelj ustrajno ne odustajemo od plaže Zlatorog i u svim fantazijama ili bijegovima, kad se u glavi pokušavam odvojiti od svakodnevice, sjednem na tu plažu i pogledam more. Ovog ljeta smo se konačno ponovno sreli i ljubav je ista kao i prije. Ako volite prostranstva, stijene, dovoljno prostora za sve, ovo je plaža za vas. I uvijek se dogodi nešto lijepo. Posebnost koju mi je donijela ove godine bila je prilika da provedem nekoliko divnih dana s mamom. Dugo sam željela otići s njom na izlet i prilike se uopće ne događaju. Zato je ova još posebnija. Dala nam je valove, božanske susrete, zalaske sunca, razgovore, šutnju i zahvalnost.

S rancem na leđima

Nakon nekoliko dana u Umagu došlo je vrijeme za nastavak. Poreč, koji je trebao biti sljedeća destinacija, ispao je iz kombinacije zbog nekih nepredviđenih događaja, no zato je Pula sve nadoknadila. Provela sam par dana u Puli s prijateljima iz Sombora i sve što sam uspjela otkriti i vidjeti bilo je za svaku preporuku. Izdvajam veličanstvenu Premanturu i Fratarski otok. Premantura je malo mjesto na jugu istarskog poluotoka, južno je rt Kamenjak, a istočno Medulinski zaljev s mnogo malih nenaseljenih otoka. Plaže su božanstvene, šljunčane i stjenovite, a među najpoznatijim plažama su Rt Kamenjak, Pješčana uvala, Stupce, Munte. S Premanture je moguće posjetiti brojne otoke, a plavo-zelena boja ovdje ima posebnu nijansu. Mogućnosti za avanturu su brojne, a najviše smo uživali veslajući, sada vrlo popularne SUP -ove, ili kako volimo reći, daskice. Otočić koji smo osvojili bio je jedan od najljepših dojmova i nikada neću zaboraviti kako mi je prijateljica rekla da ne zna kako ću to opisati, ali da je bolje da se potrudim prenijeti ovu ljepotu. Bajku, prizore i zalazak sunca koje smo imali na Premanturi nemoguće je prenijeti. Nikad nisam videla ništa bolje, a o tome svjedoče spontani pljesak koji se razlijegao plažom kad je sunce zašlo s pozornice.
I da ne zaboravim tartufe i tu ljubav iz prvog pokušaja. Ne znam što smo dosad čekali, ali drago mi je da smo se upoznali i sigurna sam da ću se okušati u nekoj akciji s tartufima i odgovoriti na neki takav event.
Prođe par dana kao da vam ih je netko ukrao iz džepa dok ste vi zadovoljno i bezbrižno zviždali. Mene je put zvao dalje i trebalo se spustiti u Dalmaciju i tu dionicu prijeći u autobusu. Imala sam mali strah od najavljenih jedanaest sati, i malo više, putovanja ali je to bilo sve samo ne opravdavanje tog straha. Autobus je od Pule do Ploča vozio uz samu obalu, a u mom danu su se smjenjivali putnici s raznih strana, s različitim pričama, a o prizorima da ne govorim. Najljepše primorje je tog dana plesalo samo za mene, a o tom putu, usputnim stanicama i svemu što me je dočekalo u Pločama, na Ušću Neretve i okolnim izletima, nastavit ću u narednom broju jer zaslužuju posebnu pažnju.